Wat doet een ceremoniemeester?

Eerst is het belangrijk om te weten wat een ceremoniemeester precies is. Een ceremoniemeester kun je het beste omschrijven als ‘de regisseur’ op jullie grote dag. Anders dan een weddingplanner die het totaal plaatje verzorgt van A tot Z, is de ceremoniemeester verantwoordelijk voor het vullen van het draaiboek (met de leveranciers die jullie al hebben uitgezocht) en het in goede banen leiden van jullie bruiloft. Een ceremoniemeester zorgt ervoor dat jullie en jullie familie en vrienden volop kunnen genieten van de bruiloft, terwijl zij ervoor zorgt dat de gasten goed worden ontvangen, de catering op tijd klaar staat, iedereen volgens de tafelschikking plaats neemt en nog veel meer! Een ceremoniemeester is dus echt onmisbaar op jullie grote dag! Alle ceremoniemeester taken lees je hieronder.

Taken ceremoniemeester

Wat doet een ceremoniemeester precies? Als ‘regisseur’ op jullie bruiloft is er een behoorlijke actielijst die de ceremoniemeester afwerkt. Tot ceremoniemeester taken behoren de volgende punten:


Voorbereiding

- Kennismakingsgesprek persoonlijk of via videocall
- Advies m.b.t. trouwleveranciers
- Checklist
- Draaiboek en afstemming met alle trouwleveranciers
- Onbeperkt telefonisch/email contact
- Gedetailleerde briefing met alle leveranciers
- Contactpersoon voor alle leveranciers
- Contactpersoon voor alle gasten
- Detail bespreking (1 week voor de bruiloft)

Trouwdag

- Ceremoniemeester op de trouwdag (8 uur)
- Coördineren
- Contactpersoon
- Planning management
- Dubbelcheck
- Last-minute problemen oplossen

Nazorg

- Debrief (2-4 weken na de bruiloft)